welcome and thanks for visit our blog kisahsukadukakami.blogspot.com

Monday, May 23, 2011

memanglah cantik...tapi...


Assalamualaikum.
Hai.

kali ni,entri berkisarkan isu semasa.
apakah dia?
HAHA.
pasal kasut.
kasut pun jadi isu terhangat masa kini.
:D

kita orang perempuan mestilah nak nampak cantik.
kalau nak cantik,mesti kena bergaya.
betul tak?
orang kata,kasut menampakkan keperibadian seseorang.
tapi,tak tahu la keperibadian tu dari segi yang macam mana.
zaman sekarang ni,gadis2 semuanya nak bergaya.
cewahhh !
:D

ramai yang kata,kasut amat penting.
HAHA.
aduhai...
memang la penting,takkan nak berkaki ayam pula bila keluar rumah.
ada sesetengah orang tu,suka buat koleksi kasut.
tak kisah la kasut tu berjenama ataupun tidak.

ramai orang yang dah tahu apa risiko kalau pakai kasut yang salah.
dekat media massa pun dah banyak kali disiarkan.
lebih2 lagi,kasut yang bertumit tinggi.
zaman sekarang ni,semua orang suka pakai kasut tinggi.
macam2 nama yang ada.
HAHA.
kitorang tak tahu berapa jenis kasut tinggi yang ada.
sebab,kitorang tak pernah pakai dan ada kasut tumit tinggi.
yang kitorang tahu,wedges dan boots.
HAHA.
itu pun kitorang tak pernah ada.

pakai kasut tinggi pun boleh dapat penyakit.
sakit tulang belakang salah satu risikonya.
rasanya,semua orang pun dah tahu kan?
so,tak payah la kitorang nak cerita panjang lebar.

kitorang suka pakai flat shoes je.
HAHA.
lebih suka kalau pakai selipar je.
:p

tapi orang kata,kalau pakai kasut yang rata pun tak bagus juga.
kalau boleh,biar seimbang dengan badan la.
aduhai..
banyak hal betul pasal kasut kan?
itu tak kena,ini tak kena.
HAHA.

kawan2 kitorang suka pakai wedges dan high heels.
kalau yang agak rendah tu,mestilah nak tinggi sikit.
so,faham2 jela kan..
HEHE.
ada pula yang suka berlagak dengan kasut mereka.
no comment.
HAHA.

jangan ingat kitorang ni ketinggalan zaman pula ye.
tak salah kalau nak pakai kasut tinggi,tapi biarlah berpada.
itu semua untuk kesihatan kita juga.
entah2,satu hari nanti kitorang pun akan pakai kasut tinggi.
manalah tahu kalau dah dewasa nanti kan...
HAHA.
poyo je :D

jangan terasa pada sesiapa yang suka pakai high heels.
kitorang cuma nak berkongsi cerita.
saje untuk suka2.
jangan marah okay?
:)


rasa ngeri je tengok kasut ni.
HAHA.
lagi ngeri kalau tengok orang pakai.
terlalu tinggi.
:D



comel kan?
HAHA.
tapi still rasa takut nak pakai.
pernah la juga try pakai kat kedai.
;p


cantik,tapi mesti sakit bila pakai ni.
HAHA.
jaga tulang belakang anda !


flat shoes :)
lebih kurang macam ni la yang kitorang selalu pakai.
tapi ni bukan kasut kitorang ye.
cuma gambar hiasan
HAHA.


pakai selipar je.
HAHA.
sempoi !
;)

tips !
*jangan pakai kasut yang melebihi dari 2 inci

maaf kalau ada terkasar bahasa :)

Thanks for reading . Lot's of love :)

0 budak comel:

 
Copyright@Semua kandungan blog ini adalah hak milik Si Kembar :)