welcome and thanks for visit our blog kisahsukadukakami.blogspot.com

Thursday, March 10, 2011

☀ pendam ☀


Assalamualaikum.

nak tanya soalan sikit.
apa perasaan korang kalau kawan tegur kekurangan diri kita?
korang nak diam je..
atau pun pertahankan diri.

kadang2 tu,kita terlalu jaga perasaan orang.
tapi tiba masa,orang tu tak pernah nak faham.
tak pernah pun nak jaga perasaan kita.
walaupun orang tu rapat dengan kita.
tapi tolong la jaga hati sikit.

bukan nya susah pun nak jaga hati dan perasaan orang.
yang paling penting...
jangan pandang rendah kat orang lain.
jangan malukan seseorang kat depan orang ramai.
cuba la faham situasi seseorang tu.
cuba letakkan diri kita sendiri kat tempat orang tu.
mesti dia sedih,malu.
memang la kita tak nampak.
tapi dalam hati dia,siapa yang tau kan?
mungkin dia boleh tersenyum lagi.
tapi itu untuk mengubat hati dia je.
nak sedapkan hati dia je.

memang la semua manusia kat dunia ni tak sempurna.
kita semua tak lepas daripada kesilapan.
tak kisah la orang tu hodoh ke,pandai ke,
yang penting kene jaga perasaan dia.
mungkin kita tak sedar.
kita dah lukakan hati orang.
lain kali cuba fikir dulu sebelum cakap,sebelum bertindak.

kitorang sendiri pun ada buat salah juga.
semua ni untuk peringatan diri kitorang juga.
senang cerita,untuk semua orang.

kalau hati kita dah terluka.
memang susah nak baik.
kita pendam je.
kita yang menangis sorang2.
kita yang terpaksa tanggung semua tu.
orang yang buat kita terluka tak kan pernah faham apa yang kita rasa.
bayang kan la..
kalau seseorang tu di ejek,di hina,di malukan.
arghhhhh !
malunya.
geramnya.
rasa macam nak baling bom tangan je kat orang tu.
HAHA.
*hanya gurauan semata mata ;)

korang mesti percaya pada karma kan?
what you give,you get back !

p/s : maaf kalau entri kali ni mengguris hati orang lain.semua ni takde ditujukan kepada sesiapa.:)

Thanks for reading . Lot's of love :)

0 budak comel:

 
Copyright@Semua kandungan blog ini adalah hak milik Si Kembar :)